A continuació us mostrem dues propostes d'activitats.
En primer lloc, hem elaborat una WebQuest, per a que els alumnes esbrinin i entenguin els canvis que s'han produït des de la Gerunda Romana fins la Girona actual.
WEBQUEST GERUNDA ROMANA
En segon lloc, hem elaborat una proposta d'excursió al Museu Arqueològic de Girona on durem a terme un taller i un itinerari pels carrers del Barri Vell de Girona.
EXCURSIÓ
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaPel que respecta la primera activitat, el Webquest, creiem que ha està utilitzada com una bona eina per presentar les activitats als alumnes. El fet de poder treballar l’antiga Gerunda en comparació amb la nova Girona, de manera tan visual com la de fer un dibuix, pot ser més referencial i vivencial per als alumnes, que no només veure imatges de llibres i Internet.
ResponEliminaLa presentació de l’activitat, creiem que està molt ben estructurada i és molt atractiva pels nens, ja que no és una fitxa guia, sinó que han d’accedir a través d’internet i a més a més hauran d’escriure les conclusions finals en un drive. També remarcar, el fet que la mestra pot trobar una rúbrica per avaluar l’activitat en general.
El vocabulari és clar i entenedor, tot i no saber a quin cicle va dirigit, hem deduït que seria per cicle superior, i creiem que s’ha utilitzat un bon llenguatge.
La metodologia de l’activitat, és útil per assolir l’objectiu general que es proposa.
Pel que fa l’excursió, és una bona manera perquè els alumnes siguin els protagonistes i visquin la història de la manera més propera. Les dues parts de l’excursió que més agradarien als alumnes, creiem que són la part de l’itinerari i del taller. La part del museu, tot i ser molt interessant, a alguns dels alumnes els podria resultar difícil estar atents durant totes les explicacions.
A més a més, després d’anar d’excursió, se n'extraurà el màxim profit possible fent unes preguntes i reflexionant sobre el que s’ha vist i fet.
Les activitats tenen uns objectius marcats, i això és molt important. De la mateixa manera que ja estan pensades les competències que treballarien els alumnes en realitzar aquestes.
La nota que creiem més adient per aquestes activitats, és un 8. La presentació creiem que és molt bona, ja que és realment atractiva i es veu molt ben treballada, però ens ha mancat el fet de poder treure més profit a les activitats.
La part de l’excursió, però, ens recorda a l’activitat que vam realitzar durant aquest semestre.
Després d'haver observat detalladament els dossier d'activitats, cal dir que s'ha fet un bon treball, però estaria bé haver fet una activitat d'idees prèvies per saber una mica quins coneixements tenen sobre l'època romana. Les activitats permeten perfectament realitzar una unitat didàctica per treballar el tema.
ResponEliminaEls continguts són reals i es poden aplicar a la vida real, com ja es pot veure en algunes d'elles.
Permeten reflexionar sobre la temàtica i qüestionar-se diferents preguntes. Són clars i concisos i estan ben organitzats, gairebé tots són rellevants i estan relacionats amb el currículum de primària. Segueixen un ordre lògic i tenen present els coneixements dels alumnes que han adquirit anteriorment en altres activitats.
Compleixen els aspectes que han de treballar les ciències socials, aportant un aprenentatge significatiu cada una d'elles.
Utilitzeu en la majoria d'activitats, imatges, mapes i altres fonts on poder cercar informació adequada i relacionada amb el tema de Gerunda, i això és positiu pels alumnes, ja que els ajuda a guiar-se i a entendre més el tema.
L'activitat de l'excursió és molt encertada, perquè porten a l'alumne a situar-se en el passat de manera vivencial, els duu al context real per entendre millor els conceptes.
La presentació és adequada, però podia ser més atractiva. La lletra i la redacció és entenedora i clara, està ben organitzada i facilita la lectura.
El format és adequat, segueix un ordre amb coherència i l'explicació de les activitats és molt encertada, perquè es veu clarament que estan dirigides a nens/es, amb un vocabulari fàcil d'entendre i transmeten motivació en tot moment.
En quan a la gramàtica i l'ortografia, haig de dir que no hi ha gairebé cap error.
Els objectius no tots estan redactats en infinitiu, però està molt bé el fet d'haver assenyalat en negreta el que es troben enmig de les explicacions, indirectament se'ls hi està mostrant els objectius a assolir.
L'avaluació és diferent a les que podem trobar normalment, és un recull a través de dibuixos i això pels alumnes, és més motivador i engrescador que no realitzar una graella que potser no entenen els seus ítems.
Crec que heu fet un bon treball, les activitats són molt originals i significatives sobretot, perquè duen al context real el procés d'ensenyament-aprenentatge, només n'hi ha dues, però estan ben organitzades, per tant la meva puntuació és 8,5.